Ofta förekommande frågor
Nedan kan du läsa svaren på mest förekommande frågor. Om du fortfarande skulle sakna svar på någon fråga, skicka oss ett meddelande med hjälp av vårt kontaktformulär här.
Produkter
Är det någon garanti på produkterna?
Det är självklart reklamationsrätt på alla våra varor - precis som lagen föreskriver.
Varför är era priser så låga?
Det beror på flera saker. Vi har fått agenturen på riktigt bra burar till riktigt fördelaktiga priser. Vi säljer inte genom återförsäljare utan direkt till dig som kund - Vi är ett onlineföretag, vilket innebär att vi inte har kostnader för butikslokaler, personal och liknande. Vi säljer i hela Skandinavien vilket gör att vi kan hålla våra priser nere.
Kan jag returnera varan om jag ångrar köpet?
Ja. Det går bra att returnera en hundbur. Det kan hända att du har mätt fel och buren passar inte din hund eller bil. Du kan returnera buren även om den har varit monterad. Dock skal du vara uppmärksam på att du själv skall bekosta fraktavgifterna som uppstår i samband med returneringen.
Betalning
Vilka betalsätt kan jag välja?
Du kan betala med alla vanligt förekommande kreditkort/betalkort. Visa, MasterCard, Eurocard, American Express, Diners
Är det säkert att handla hos er?
Ja. Vi använder oss av Epay - en av de största aktörerna - vid hantering av alla betalningar med kreditkort.
När dras pengarna från mitt kreditkort/betalkort?
Beloppet dras självklart först när varan skickas från oss och du har fått ett mail med track & trace.
Leverans
Vad kostar frakten?
Vi har gratis frakt i hela Sverige
Hur levereras varan?
Din hundbur levereras antingen med Posten, FedEx eller GLS/Schenker. Det beror på den beställda burens storlek och vikt. Du får självklart ett meddelande om vem som kommer med ditt paket.
Kan jag själv hämta min vara?
Nej, tyvärr inte. Vårt lager ligger i Danmark och då vi uteslutande är ett onlineföretag, är avhämtning tyvärr inte möjlig.